-
FLYING V
Flying V: het nieuwe concept Vliegtuig - TU Delft in samenwerking met KLM. Milieu-impact: besparing 20% kerosineverbruik. Door de vorm is het vliegtuig geschikt om op waterstof te vliegen. Foto: Edwin Wallet
-
Future airliner ‘Novair’
Future airliner 'Novair' met verdeelde hybride voortstuwing - concept TUD en NLR. Milieu-impact: Een besparing op de brandstof en uitstoot tot 5 รก 10%.
-
Geavanceerde thermoplast composiet – GKN Fokker – voor Eviation
Geavanceerde thermoplast composiet - GKN Fokker - voor Eviation, met het eerste All Electric commutervliegtuig ter wereld. Milieu-impact: Doorontwikkeling naar middellange en lange afstandsvliegtuigen kan tot 20% gewichtsreductie realiseren.
-
AeroDelft
Aerodelft: Een studententeam van de TU Delft die zich inzet voor een duurzamere toekomst voor de luchtvaart. TU Delft in samenwerking met NLR, Airbus en Embraer. Hun Project Phoenix streeft ernaar om tegen 2024 het eerste bemande vliegtuig met twee zitplaatsen te laten vliegen met een elektrisch voortstuwingssysteem dat wordt aangedreven door energie uit vloeibare waterstof.
-
-
Luchtverkeersleiding
De herindeling van het Nederlandse luchtruim vraagt om innovaties bij de luchtverkeersleiding.
-
UAM
NLR biedt inzichten in de mogelijkheden van het vliegen met luchttaxies boven stedelijk gebied.
Verkiezingsdebat
Aanmelding voor het verkiezingsdebat van de Nederlandse Luchtvaartindustrie (Maakindustrie en Kennisinstellingen) op 17 februari 2021 van 15:00 – 16:00 uur.
Vul het onderstaande formulier in om u aan te melden voor het online verkiezngsdebat